حمایت از ایده های جوانان تا افزایش تقاضای کشورهای همسایه برای دریافت خدمات سلامت

اولین رویداد ایده بازار سلامت به همت مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد.

حمایت از ایده های جوانان تا افزایش تقاضای کشورهای همسایه برای دریافت خدمات سلامت

به گزارش گروه دانشگاه نشر پورتال به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، اولین رویداد ایده بازار سلامت به همت مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد. در این سه روز تیم های استارتاپی ضمن بیان ایده های نوآورانه خود در جریان تجربیات تعدادی از شرکت های فعال در حوزه سلامت قرار گرفتند. آنها پس از دریافت آموزش های لازم با یکدیگر به رقابت پرداختند. سرانجام سه تیم برتر توانستند جایزه نقدی این رویداد را دریافت کنند و از امتیازات ویژه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بهره مند شوند. * حمایت از ایده های جوانان تهدیدهای اقتصادی را به فرصت تبدیل می‌کند مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاحیه ایده بازار سلامت ضمن تشکر و قدردانی از حضور دانش پژوهان، محققین، دانشجویان و مسئولین در این مراسم گفت: مجلس بسیار بزرگ نیست، اما من به بزرگی بزرگترین مجالسی که در برنامه های جهاد دانشگاهی داشتم به این جمع ارزشمند هم افتخار می کنم و هم می بالم و هم امیدوار هستم. مسعودحبیبی توجه و حمایت از ایده های خلاقانه و به روز به ویژه در میان جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: چندی پیش یک دانشجوی پزشکی ، نزد من آمد و با شور و علاقه ای فوق العاده گفت که قصد دارد «سیلیکون ولی» راه اندازی کند و برای انجام این ایده، جهاد دانشگاهی را انتخاب کرده است. این دانشجو هوش بالایی داشت و به جهت همکاری با شرکت های موفق در حوزه استارت اپی، تجربه بسیاری در این حوزه به ویژه در بحث توریست درمانی داشت. رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران تأکید کرد: ما از این ایده «سیلیکون ولی» استقبال کردیم و بر این اساس چندین جلسه با این دانشجو داشتم و امیدوارم که بتوانیم حداقل این نگاه بلند و آرزویی که این جوان ایرانی ارزشمند دارد را همراهی کنیم. وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی است افزود: رویداد ایده بازار سلامت بخشی از اکوسیستم تبدیل فناوری به نوآوری است. ایده بازار سلامت فرصت مغتنمی است تا صاحبان ایده های فناوریانه و نوآورانه برای تحقق زنجیره ارزش از ایده تا محصول به رقابت بپردازند. وی گفت: اگر می خواهیم متفاوت باشیم خلاقیت، ایده پردازی و نوآوری باید به عنوان یک فرهنگ در اندیشه و رفتارمان وجود داشته باشد و گرنه هرچه انجام دهیم جز تکرار مکررات نخواهد بود. * درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشورهای همسایه رو به افزایش است نصیر دهقان پزشک و کارآفرین نیز با اعلام اینکه درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشور از طرف کشورهای همسایه رو به افزایش است گفت: به جز کشور های عمان و قطر که در سالهای اخیر با آنها تبادل فرصت و محصولات حوزه سلامت را داشته ایم، اخیرا نیز کشورهایی مثل آذربایجان و افغانستان داوطلب دریافت خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی ما بوده اند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با ابراز امیدواری از اینکه در این رویداد شعار «از ایده تا محصول» محقق شود، از صاحبان ایده دعوت کرد که از ظرفیت های حمایتی جهاد دانشگاهی بهره مند شوند. مشاور استراتژیک مرکز منش سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حمایت های پیوسته جهاد دانشگاهی از دانشجویان در زمینه نوآوری در کمتر سازمانی قابل مشاهده است گفت: امیدوارم جهاد دانشگاهی با توجه به حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری این تصویر را جنبه بین المللی ایده های کاربردی ارائه محصول و خدمات سلامت راهبری کند. وی افزود: جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به واسطه ظرفیت های بسیار مناسبی که در مراکز درمانی، تشخیصی و درمان در منزل خود دارد می تواند به پایداری و حمایت از ایده های سلامت دانشجویان و فارغ التحصیلان و همچنین بین المللی شدن آنها کمک کند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیت های کشور، در موضوعات «توریسم سلامت» و «تله مدیسین» امکان فعالیت بسیار زیادی وجود دارد به گونه ای که خدمات و محصولات حوزه سلامت را می توان در کشورهای همسایه ارائه کرد. دهقان با اعلام اینکه درخواست ارائه خدمات و محصولات سلامت از کشور از طرف کشورهای همسایه رو به افزایش است گفت: به جز کشور های عمان و قطر که در سالهای اخیر با آنها تبادل فرصت و محصولات حوزه سلامت را داشته ایم، اخیرا نیز کشورهایی مثل آذربایجان و افغانستان داوطلب دریافت خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی ما بوده اند. وی افزود: با توجه به تعدد و تنوع درخواست خدمات و همچنین توانایی و استقلال جهاد دانشگاهی این سازمان می تواند برگزارکننده دوره های کوتاه مدت برای این کشورها باشد. وی خطاب به گروه های استارتاپی حاضر در رویداد ایده بازار سلامت گفت: اگر توانمندی ارائه خدمات به این کشورها را دارید، جهاددانشگاهی با اختلاف معناداری نسبت به دیگر سازمان های ملی، دولتی و متولی حوزه سلامت تنوع و گستردگی دارد و می توانید از روند حمایتی این مجموعه استفاده کنید. پس از این سخنرانی ها، رویداد ایده بازار سلامت آغاز به کار کرد. در اولین بخش از رویداد، چهار نفر از بازیگران حوزه سلامت به بیان تجربیات راه اندازی کسب و کار و دیدگاه های خود پرداختند. محمد شاداب فر، مدیرفروش شرکت تریتا به عنوان نماینده این شرکت ترندهای جدید حوزه زخم و ترمیم بافت را معرفی و درباره این محصولات مرتبط با آن سخنرانی کرد. پس از وی، احمد طاهرخانی، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت هومکا مسیر راه اندازی شرکت خود را شرح داد و به مسیر طی شده این شرکت و چالش های آن پرداخت. مژده شهابی فارغ التحصیل داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به نمایندگی از شرکت آکسون تجربیات این شرکت را که در زمینه سلامت دیجیتال فعالیت دارد در اختیار تیم های حاضر قرار داد. سپس یوسف محمدپور بنیان گذار شرکت مدی مدیا، پلتفرم مدیریت مطب و کلینیک و تشکیل پرونده الکترونیک سخنرانی کرد. بعد از انجام سخنرانی های انتقال تجربه، بخش استارتاپ ویکند برگزار شد. در این قسمت هر یک از ۱۹ تیم حاضر در رویداد ایده بازار سلامت به مدت پنج دقیقه فرصت داشتند تا کسب و کار و ایده خود را به هیات شش نفره داوران معرفی کنند. هیات داوران نیز بر اساس شاخص های از پیش تعیین شده، ۹ تیم را به عنوان برترین های روز نخست انتخاب کرد تا در مرحله بعدی با یکدیگر به رقابت بپردازند. دردومین روز برگزاری اولین رویداد ایده بازار سلامت، کارگاه های «بوم کسب و کار» و «شبکه سازی» با هدف آموزش و انتقال اطلاعات به تیم های حاضر برگزار شد. وی در روز سوم رویداد نیز کارگاه «نحوه ارائه به سرمایه گذار» را ارائه کرد. عصر این روز هر یک از ۹ تیم حاضر ۱۰ دقیقه فرصت داشتند کسب و کار و ایده نوآورانه خود را ارائه کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. پس از این رقابت پنل انتقال تجربه به عنوان آخرین بخش سخنرانی رویداد توسط احسان روشنی  و مهرشاد تیموری برگزار شد. در ادامه تیم های چشمیار، سنسوگز و د ریاطب به عنوان سه تیم برتر اعلام شدند و ضمن دریافت جایزه نقدی، امکان استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران (منش) را پیدا کردند. این تیم ها با استقرار در مرکز منش می توانند از خدمات مرکز منش جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران شامل: مشاوره، فضای آزمایشگاهی، برندینگ و تجاری سازی بهره مند شوند تا ضمن ارائه محصولات خود به بازار ارائه بتوانند فعالیت خود را توسه دهند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید