نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان اصلاح شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان حرکت بسیار بزرگی بعد از ۱۰ سال است گفت: به نحوه اجرا انتقاد داریم که باید اصلاح شود.

نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان اصلاح شود

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان اقدام مهمی در کشور است تا حقوق معلمان در نظر گرفته شود اظهار کرد: مسئله رتبه‌بندی یک حرکت بسیار بزرگ پس از ۱۰ سال انتظار معلمان بود که اجرایی شد. وی بیان کرد: البته نمی‌گوییم با اجرای این طرح ارزش و جایگاه معلم را تضمین کرده‌ایم اما حداقل‌ها را از نظر ما تامین کرده چراکه معتقدیم این حداقل قانونی است که در رتبه‌بندی معلم تصویب شده و جایگاه معلمان فراتر است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار است در قانون رتبه‌بندی معلمان یک معلم را در حد یک کارمند نبینیم و معلم را به عنوان فرمانده افسران میدان آموزش و پرورش ببینیم که تمام زیرساخت‌های سیاسی و اجتماعی را سر و سامان می‌دهند. وی با بیان اینکه بسیاری از معلمان، مدیران جامعه را در دستگاه‌های مختلف و بسیاری از شهدا را تربیت کردند تاکید کرد: معلم قرار است در این قانون ویژه دیده شود بدین منظور قانون بسیار مهمی محسوب می‌شود. فلاحی با تاکید بر اینکه بسیاری از اعتراضات به این قانون بعد مادی برمی‌گردد اما از نظر ما اصل جایگاه معلم در قانون رتبه‌بندی بسیار مهم است افزود: کار بسیار بزرگی در این راستا انجام شده است اما متاسفانه درست اجرا نشده که شاید بخشی از مشکلات به زمان اجرای آن برگردد و باید با فرصت بیشتری انجام می‌شد. وی با بیان اینکه ما زمان اجرا را ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ تعیین کرده بودیم که اگر به موقع بود حق کسی ضایع نمی‌شد و باید با یک فراغ بال انجام می‌شد تا مشکلات موجود پیش نیاید گفت: طبق آمارها گفته می‌شود ۳۰ درصد از معلمان نسبت به اجرای رتبه‌بندی اعتراض دارند؛ رتبه‌هایی که به معلمان داده شده باعث اعتراض برخی از آنها شده که ظاهرا این رتبه‌بندی عادلانه نیست. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه برخی از معلمان با سوابق طولانی و شاخص‌های مثبت، رتبه‌های پایینی و برخی‌ با سابقه خیلی کم رتبه بالا گرفتند خاطرنشان کرد: نوروز امسال نیز مشکلی در پرداخت حقوق معلمان ایجاد و باعث رنجش خاطر آنها شد که در بررسی صورت گرفته در کمیسیون تحقیقات و آموزش چهار دستگاه نسبت به پرداخت حقوق مقصر شناخته شده‌اند. وی با بیان اینکه یکی از تکالیفی که مجلس در این پژوهش به عهده آموزش و پرورش گذاشته اصلاح آئین‌نامه و شیوه‌نامه رتبه‌بندی است یادآور شد: از نظر ما شیوه‌نامه دارای ایرادهایی است و آموزش و پرورش در اسرع وقت باید آن را اصلاح و اعتراض‌ها را به سرعت رسیدگی کند که البته کار بسیار سنگینی است. فلاحی با بیان اینکه ارزیابی رتبه‌بندی یک میلیون معلم و آن هم بدون سابقه‌ رتبه‌بندی در آموزش و پرورش دشوار بوده است افزود: ارزیابان آموزش‌دیده‌ دیر تحویل آموزش و پرورش شدند که تعدادی از آنها هم از استان‌های دیگر هستند و شناختی نسبت به بسیاری از فرهنگیان ندارند تا بدانند شاخص‌های مثبت ارزیابی چه بوده است. وی با بیان اینکه یک معلمی که شاخص‌های مثبت و ارزشی داشته امتیاز کمی را بر اساس برخی شاخص‌ها گرفته و این موارد باید بازنگری و اصلاح شود گفت: برای اینکه به تثبیت این موضوع برسیم و حقوق همه معلمان احقاق و ایرادها رفع شود، ممکن است زمان‌بر باشد اما باید اصل موضوع مورد مطالبه باشد که سریع‌تر به سامان برسد. پایان پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاهتان را بنویسید