آغازبکار جشنواره ملی تئاتر ایثار در اردکان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره ملی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان اردکان آغازبکار کرد.

آغازبکار جشنواره ملی تئاتر ایثار در اردکان

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر ایثار در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی از امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره بیش از ۲۰۰ هنرمند تئاتر از استان‌های مختلف در قالب گروه‌های نمایشی صحنه‌ای و خیابانی شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: به برکت این جشنواره و با همت شورای شهر و شهرداری اردکان، یک باب پلاتوی تئاتر در این شهر ساخت و تجهیز شد و همچنین با حمایت مجتمع چادرملو، سالن فرهنگ اداره ارشاد تجهیز و به روزرسانی شده است.

عابدی توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ (ایثار و مهربانی) (ایثار و ازخودگذشتگی) (ایثار و شهادت) در میان آحاد جامعه، تحکیم ارتباطات اجتماعی به‌ واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» در سطح مساجد، محلات، روستاها تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و تشویق، ترغیب هنرمندان به تولید آثار نمایشی با موضوع «ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت» و «ایثار، مهربانی و همدلی اجتماعی» از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: کشف و حمایت از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان درزمینهٔ هنرهای نمایشی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی با هدف ارتقاء بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه از آثار هنری و ایجاد گفتمان‌های اجتماعی درزمینهٔ فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی در استان یزد است.

 عابدی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع آثار نمایشی جشنواره، فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت است.

پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید