احتمال تعویق نشست «النقب ۲» در پی ناآرامی‌های فلسطین اشغالی

همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، برخی منابع از احتمال تعویق نشست النقب ۲ با حضور وزرای خارجه کشورهای سازشکار در مغرب خبر دادند.

احتمال تعویق نشست «النقب ۲» در پی ناآرامی‌های فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل نشر پورتال، رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نشست النقب ۲ که قرار بود ظرف چند هفته آینده در مغرب برگزار شود، احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت که آمریکا در حال بررسی انتقال مکان نشست به کشور دیگری است چرا که مغرب نگران تشدید اوضاع امنیتی در فلسطین اشغالی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، انجمن النقب متشکل از وزرای خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مغرب و مصر است و نخستین نشست این انجمن نیز یک سال قبل در اراضی اشغالی برگزار شد و قرار است این انجمن هر ساله نشستی را برگزار کند.

دومین نشست این انجمن قرار بود ماه آینده در مغرب برگزار شود و از حدود یک ماه پیش کارگروه‌های کشورهای مذکور و رژیم صهیونیستی با هدف آماده‌سازی زمینه برگزاری این نشست، جلساتی را در ابوظبی برگزار کردند.

تدارک این کشورها و رژیم صهیونیستی برای برگزاری نشست النقب ۲ در مغرب در حالی است که وزارت خارجه این رژیم در چند روز گذشته پیام‌هایی از آمریکا و مغرب درخصوص زمان و مکان نشست دریافت کرد و در این پیام‌ها مغرب درباره تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرده و گفته بود که یورش اخیر «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی اوضاع را بدتر کرده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید