برگزاری اولین همایش بین‌المللی طب کار در یزد/ بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان در یزد

استان یزد از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه میزبان اولین همایش بین‌المللی طب کار و از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه میزبان بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان است.

برگزاری اولین همایش بین‌المللی طب کار در یزد/  بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان در یزد

به گزارش نشر پورتال در یزد، دکتر «امیر هوشنگ مهرپرور»  ظهر امروز در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار استان اظهار کرد:‌ طب کار همچنان یک رشته نوپا در کشورمان محسوب می‌شود لذا برگزاری این همایش می تواند به رشد و توسعه این رشته کمک کند.

دبیر بورد تخصصی طب کار کشور و رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار با اشاره به برگزاری این همایش به صورت بین المللی، برگزاری آن به صورت بین رشته‌ای را از جمله ویژگی‌های خاص این همایش خواند و افزود: همایش مذکور برای اولین بار در خارج از تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.

دکتر «محمدحسین داوری» دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به برگزاری این رویداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به عنوان قطب این رشته پزشکی در کشورمان، هدف از برگزاری این همایش را حفظ سلامت نیروی کار به عنوان پشتوانه اصلی توسعه پایدار کشور خواند.

وی به اهمیت بیماری‌های شغلی به ویژه از بعد اقتصادی اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی(WHO)، پنج درصد از اقتصاد ناخالص کشورها صرف بیماری‌های شغلی می‌شود.

داوری در ادامه نهمین علت بیماریهای غیر واگیر در کشورمان را مرتبط با عوامل شغلی خواند و یادآور شد: سالیانه ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در دنیا به دلیل حوادث و بیماری‌های شغلی روی می‌دهد که شش هزار مورد منجر به مرگ می‌شود.

به گفته این مسئول؛، همایش مذکور در چهار بخش سخنرانان کلیدی با حضور اساتید بین المللی، پنلهای تخصصی به صورت بین بخشی، کارگاه‌های تخصصی و ارائه مقالات به صورت پوستر و سخنرانی برگزار می‎شود که ۸۰ مورد از مقالات به صورت پوستر و ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی ارائه خواهند شد.

داوری یادآور شد: سخنرانان ویژه‌ای از سراسر دنیا در این همایش حضور خواهند داشت که از معروفترین آنها می‎توان به پروفسور «لادو» پدر طب کار دنیا اشاره کرد که البته به صورت مجازی سخنرانی خواهند داشت.

دکتر «حسین اسلامیه» دبیر علمی کنگره سالیانه مغز و اعصاب کودکان که بیست و سومین دوره آن امسال با محوریت تازه‎های این رشته از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی یزد برگزار خواهد شد، نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این کنگره کشوری در قالب ارائه ۵۰ تا ۶۰ مقاله و ۷۰ سخنرانی برگزار خواهد شد که البته دو سخنران آن بین المللی دارد.

وی افزود: در این کنگره و در قالب برگزاری پنل‌های تخصصی به دو موضوع بیماری صرع و بیماریهای عصب – عضله به ویژه بیماری SMA پرداخته می‌شود.

اسلامیه گفت: این رشته که محدوده سنی بیماران آن از نوزادی تا پایان ۱۸ سالگی است، از حدود ۳۰ سال قبل اولین فارغ التحصیلان خود را داشته ولی هم اکنون بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر فوق تخصص اعصاب کودکان در کشور داریم. پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید