جان بولتون: آمریکا باید تسلیحات اتمی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.

جان بولتون: آمریکا باید تسلیحات اتمی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند

به گزارش گروه بین‌الملل نشر پورتال، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده باید تسلیحات اتمی تاکتیکی خود را مجددا در کره جنوبی  مستقر کند تا پیامی روشن به کره شمالی ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این اظهارات در حالی بیان شد که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در «واشنگتن» به سر می‌برد و انتظار می‌رود طرفین در زمینه  چتر اتمی آمریکا در منطقه برای محافظت از متحدان گفت‌وگو کنند.

جو بایدن علاوه بر تدابیر جدید در حوزه بازدارندگی اتمی، چند طرح دیگر را شامل طرح‌های جدید امنیت سایبری، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و شراکت آموزشی برای سئول رونمایی می‌کند. هدف دولت آمریکا از این اقدامات برجسته کردن «وسعت و عمق» روابط دو کشور همزمان با هفتادمین سالگرد برقرار شدن ائتلاف بین آنهاست(جزئیات بیشتر).

بولتون در حاشیه برگزاری مجمعی به میزبانی «موسسه مطالعات سیاسی آسه‌آن» در «سئول» گفت، استقرارمجدد تسلیحات اتمی تاکتیکی آمریکا به اطمینان بخشیدن به کره جنوبی کمک می‌کند و در عین حال به پیونگ یانگ هشدارمی‌دهد.

وی گفت: «برگرداندن سلاح‌های اتمی تاکتیکی در شبه جزیره، گواه روشنی بر عزم و اراده ما برای بازدارندگی کره شمالی خواهد بود.»

ایالات متحده  سال ۱۹۵۸ تسلیحات اتمی تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر و آنها را در سال ۱۹۹۱ خارج کرد. آمریکا از آن زمان متعهد شده است که از همه ظرفیت‌های ‌خود برای دفاع از کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی به تازگی  یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد آزمایش کرد. آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سلسله آزمایش‌های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش‌ها با آمریکا و متحدان آن کشور صورت گرفته است. 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید