آغاز رای‌گیری طرح تحقیقات استیضاح بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به طرح تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه مخالفت‌های شدید کاخ سفید با این اقدام رای می‌دهند.

آغاز رای‌گیری طرح تحقیقات استیضاح بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل نشر پورتال، نتیجه رای‌گیری مذکور به حزب جمهوری‌خواه برای تحقیقات جاری خود در مورد «جو بایدن»رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای خانواده‌اش اختیارات بیشتری می‌دهد. هر چند تاکنون شواهدی مبنی بر این تخلفات از سوی اعضای حزب مذکور پیدا نشده است.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» دو منبع آگاه به این شبکه خبری گفته‌اند که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به رای‌گیری برای رسمی کردن طرح تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز بررسی‌های‌ خود در این زمینه چشم دوخته‌اند.

طبق اظهارات عنوان شده قرار است طرح مذکور پیش از رای‌گیری علنی در مجلس‌نمایندگانۀ، امروز به کمیته قوانین مجلس نمایندگان ارائه شود و این اقدام حتی در شرایطی که جمهوری‌خواهان نتوانسته باشند، شواهدی مستقیمی مبنی بر تخلف بایدن ارائه‌ دهند، هم انجام می‌گیرد.

موافقت تمامی اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با این طرح جهت تصویب آن بسیار لازم و ضروری است. به خصوص آنکه همه دموکرات‌ها به اقدام مذکور برای اجرای این طرح، رای منفی خواهند داد.

رای مثبت به طرح تحقیقات استیضاح بایدن برای نزدیک به 17 نماینده جمهوری‌خواهی که بایدن در ایالت‌های آنها در جریان انتخابات سال 2020 ریاست‌جمهوری پیروز شد، می‌تواند برای این گروه از نمایندگان نوعی چالش‌ سیاسی ایجاد کند. از این رو حتی پیشتر از این چند تن از نمایندگان جمهوری‌خواه به همراه دیگر قانون‌گذاران حزب راست میانه این حزب  در مورد اقدام برای ادامه تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن تردید داشتند.

از سوی دیگر«مایک جانسون» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا نیز به خوبی می‌داند، بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه معتقد نیستند که بایدن مرتکب جرایم قابل استیضاحی شده باشد با این حال وی این رای‌گیری را به عنوان تلاش برای ادامه این تحقیقات با استفاده از اختیارات بیشتر عنوان کرده و از آن حمایت می‌کند.

گویا «کن باک» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلرادو تنها فردی باشد که قرار است به طرح تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن رای منفی بدهد. دموکرات‌های مجلس ضمن مخالفت با اقدام جمهوری‌خواهان اظهار کرده‌اند که مردم آمریکا هیچ علاقه‌ای به تلف کردن زمان برای یک استیضاح ساختگی ندارند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید